Notícies

Es retira la placa del carrer José Antonio, que ja es denomina oficialment carrer de les Eres

L'Ajuntament de la Pobla de Vallbona ha escenificat avui el seu compromís amb l'aplicació de la Llei 52/2007 de Memòria Històrica, amb la retirada d'una de les plaques que contravenien amb allò que estipula aquest document (en el que es refereix al compliment de l'eliminació de símbols que exalten la revolta militar contra la Segona República Espanyola, la Guerra Civil i la posterior repressió escomesa durant la dictadura franquista).

En concret, s'ha substituït la placa del carrer José Antonio (qui va ser el fundador del partit Falange Espanyola), que passa a denominar-se oficialment com carrer de les Eres (després d'haver-se determinat així amb un procés de participació ciutadana). A la substitució d'aquesta placa la seguiran les dels carrers Jesús Posada Cacho i Àngel de l'Alcázar, així com la de la plaça dels Màrtirs.

Josep Vicent Garcia, alcalde de la Pobla de Vallbona, va destacar que aquesta actuació serveix per a fer que es complisca amb la legalitat: "Estem fent que avui es done compliment a una llei de l'any 2007, la 'Llei de Memòria Històrica', que no es va complir anteriorment per falta de voluntat política. L'actual equip de govern, després d'elaborar-se un informe, ha detectat que quatre carrers de la nostra localitat incomplien aquesta llei i està actuant en conseqüència".

El primer edil poblà, així mateix, va esmentar en la seua intervenció el caràcter simbòlic i participatiu d'aquesta retirada de carrers amb reminiscències franquistes en el municipi: "Com existia un compromís per part de l'actual corporació, només ens quedava fer complir la 'Llei de Memòria Històrica'. Avui retirem un carrer amb un nom simbòlic, José Antonio, i se substitueix per un altre que va ser triat per la ciutadania poblana mitjançant un procés participatiu, en el qual es va optar per recuperar el nom que remitent a la toponímia d'aquest carrer: al final de la mateixa es trobaven unes eres, i és per açò que els veïns i veïnes han optat per cridar-ho carrer de les Eres".

Josep Vicent Garcia ha explicat que aquest acte de retirada de carrers franquistes a la Pobla de Vallbona no és l'únic que s'efectuarà per a complir amb la 'Llei de Memòria Històrica' i retornar-li a les víctimes de la repressió franquista la seua dignitat: "En el final de la Guerra Civil Espanyola i en la posterior dictadura franquista va haver-hi una repressió, amb afusellaments en el nostre municipi. No és un episodi agradable per a ningú, però considerem que ni deixant-ho en l'oblit ni mantenint-ho apartat deixa d'existir. Creiem que és una situació que ha d'abordar-se i explicar-se, per a evitar que puguen repetir-se aqueix tipus d'accions".

"Existeix a més la necessitat de rescabalar la memòria d'aquelles víctimes. Aqueix serà l'esperit de l'acte que es produirà en el Cementeri Municipal, diumenge que ve. Esperem que siguen molts els veïns i veïnes que acudisquen a aqueixa jornada, que serà rigorosa, respectuosa i emotiva, i que hauria d'haver-se abordat fa ja molt", ha conclòs Garcia..

Vídeo explicatiu, amb l'alcalde del municipi (Josep Vicent García), clicant ací.

Últims bans

Últimes notícies

Agenda